Szkolenia, warsztaty, wsparcie

Proponujemy trzy grupy tematyczne:

I.

Rozwój osobisty, zawodowy oraz współpraca w sytuacji napotkania „trudności, trudnego klienta, uczenia, pacjenta”.

Forma: szkolenia i warsztaty pracy własnej.

II.

Całościowe zaburzenia rozwoju.

Forma: szkolenia, warsztaty, wsparcie indywidualne, grupowe.  

III.

Dziecko i nastolatek we współczesnym świecie. Praktyczne aspekty pracy w grupie dzieci lub młodzieży.

Forma: szkolenia, warsztaty, wsparcie indywidualne, grupowe.

 

MOŻLIWOŚĆ ZAMÓWIENIA I INDYWIDUALNEGO DOSTOSOWANIA TEMATÓW DO POTRZEB.

I. Rozwój osobisty

Równowaga w zakresie kształtowania efektywnych relacji interpersonalnych.

Konceptualizacja potrzeb i zasobów.

Równoważenie trudności i poprzez wykorzystanie mocnych stron.

Praca nad postacią i wykorzystaniem objawów tremy ( aktorzy, artyści estradowi – ludzie sceny ).

Rozpoznanie i wykorzystanie w praktyce własnych zasobów.

Pomoc w systematycznej pracy nad wprowadzaniem elementów „uważności” oraz  „wystarczająco dobrego” dialogu wewnętrznego w codzienną praktykę prozdrowotną oraz interakcje społeczne.

Znaczenie myśli, postawy ciała, oddechu w zachowaniu równowagi w obliczu czekających lub bieżących wyzwań.

II. Całościowe zaburzenia rozwoju

A. Wsparcie i rozwój.

Spotkania dotyczące konkretnego dziecka – omawianie indywidualnej strategii i planowanie interwencji dla dziecka. Spotkania w „pracowni równowagi” lub na terenie szkoły, z udziałem dyrekcji, nauczycieli, psychologa szkolnego, rodziców i lekarza prowadzącego.

 

B. Wykłady, warsztaty.

Całościowe zaburzenia rozwoju – teoria i praktyka.

Przekazywanie diagnozy dzieciom i młodzieży.

Planowanie terapii.

Rozwój więzi, empatii, zabawy i motywacji.

Rozwijanie współpracy, spontaniczności, poczucia wartości i kompetencji.

Komunikowanie się rodziców z dzieckiem i profesjonalistami.

Rozmowa z bliskimi i dalekimi znajomymi o potrzebach i zachowaniu dziecka z diagnoza autyzmu, zespołu Aspergera.

 

III. Dziecko i nastolatek we współczesnym świecie.

Trema, lęk, napady paniki, fobia społeczna – depresja młodzieńcza

Wyzwania rozwojowe i stany zagrożenia.

Rozwiązywanie problemów (relacje z tzw. “trudnym rodzicem”, “trudnym uczniem”, „trudnym kolegą”).

„Rzut oka” na poczucie mistrzostwa, kształtowanie poczucia kompetencji interpersonalnych, „gorące” aspekty współczesnych technologii, komunikatorów i gier w świecie „on i of line”.

Praktyczne aspekty pracy w grupie dzieci lub młodzieży.

Intencja wdrożeniowa – ciekawostki z badań oraz techniki terapeutyczne pomocne w systematycznej nauce.

Fonoholizm – co komórka robi komórce (nadużywanie, formy uzależnienia i skutki zdrowotne).

„Selfie”, „sweet focie” i inne nie takie słodkie zjawiska wszechobecne w internecie – co warto wiedzieć?

 

Spotkania w kameralnym gronie.

Omawianie trudnych sytuacji, przypadków, poszukiwanie możliwych rozwiązań, wsparcie, konstruktywne podsumowania, przygotowanie kalendarza działań.

Profesjonalnie, kameralnie, inspirująco i integracyjnie :).

Bloki pracy po 45 – 90 min.

spotkania specjalistów - omawianie strategii i planowanie interwencji dla dziecka.

Pomoc w ustalaniu najlepszych strategii współpracy z uwzględnieniem perspektywy dziecka, rodzica i profesjonalisty (terapeuci, psychologowie, lekarze, grupy dla rodziców).

Co wiedzieć przed pierwszym spotkaniem?

Zgłoszenia na spotkania prosimy wysyłać drogą mailową lub sms-em.

 

Odpowiadamy najszybciej jak to jest możliwe (telefonicznie ustalamy wstępnie potrzeby, rodzaj spotkania, termin i pokrótce omawiamy planowany przebieg i długość spotkania)

 

Po podjęciu decyzji rezerwujemy termin spotkania konsultacyjnego lub terminarz cyklu spotkań.

 

 

Zapraszamy 🙂
beata2

użyteczne źródła – linki

psychiatria i psychoterapia:

http://www.psychiatria.pl

http://www.pttpb.pl

 

autyzm i zespół Aspergera:

http://synapsis.org.pl

http://niegrzecznedzieci.org.pl

https://www.facebook.com/rozwiazacautyzm/

 

adhd:

http://www.adhdonline.pl

 

 

Anglojęzyczne:

http://education.psychiatry.org/?_ga=1.153702584.1451535597.1457539133

http://www.rcpsych.ac.uk

 

edukacja:

https://www.mindsetworks.com/Science/Default

https://www.facebook.com/SirKenRobinson/?ref=page_internal

 

psychologia pozytywna:

https://www.authentichappiness.sas.upenn.edu

 

„równoważenie czasem”:

http://www.thetimeparadox.com

 

autyzm i zespół Aspergera:

https://www.autismresearchcentre.com

http://www.tonyattwood.com.au

 

 

Kontakt

Beata Joanna Kozielec – Oracka

tel. +48  606 599 737
b.kozielec0@gmail.com